Гранти для громад: вийшов черговий випуск онлайн-платформи “Територія громади: чесно та експертно”

Хто в громаді повинен займатися проєктною діяльністю та де шукати додаткові кошти на реалізацію ідей? Під час дванадцятого випуску онлайн-платформи «Територія громади: чесно та експертно», яку ...

pexels-jeshootscom-442574
Гранти для громад: вийшов черговий випуск онлайн-платформи “Територія громади: чесно та експертно”

Хто в громаді повинен займатися проєктною діяльністю та де шукати додаткові кошти на реалізацію ідей? Під час дванадцятого випуску онлайн-платформи «Територія громади: чесно та експертно», яку готують експерти Громадського Партнерства «За прозорі місцеві бюджети!», учасниці обговорили успішний досвід роботи з грантовими програмами та поділилися секретами успіху.

«Сьогодні українським громадам непросто розвиватися: більшість з них дотаційні, і коштів нерідко вистачає лише на захищені видатки, тож відбувається вимушена тотальна економія коштів у сфері освіти, медицини, культури. Однак є громади, які навчилися залучати не лише кошти платників податків і спрямовувати їх на розвиток громади, а й співпрацюють з міжнародними програмами, фондами, організаціями і таким чином впроваджують великі і малі проєкти у різних сферах – від водопостачання до будівництва дитячих садочків та розвитку туризму. І цей досвід можна і треба переймати іншим», – зазначила експертка Партнерства Елла Петренко.

Секретар Музиківської сільської ради Людмила Погрібна розповіла про досвід залучення грантових коштів у громаду, яка займається цим з 2008 року.

«Хто повинен писати проєкти?  Цікаве питання. Місцева влада? Так, але влада – це важка «машина», яка не може швидко реагувати на виклики та зміни. Громадськість? Так, але громадські організації не завжди мають сформований штат, бюджет для співфінансування, водночас мають вузьку спрямованість. Тому без підтримки керівництва громади та без співпраці всіх складових частин громади, зокрема й активних жителів, неможливо реалізувати великий проєкт, який якісно змінить життя людей. І ще один важливий аспект: реалізація проєктів лише для реалізації проєктів малоефективна. Має бути стратегія для того, щоб навіть з маленьких ініціатив отримати масштабний результат. Щоб ви розуміли, для чого вам потрібен той чи інший проєкт, як різні проєкти узгоджуються між собою, що ви робите сьогодні, а що – завтра, і що будете робити післязавтра», – порадила вона.

Схожу думку висловила й заступниця Присиваського сільського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Таміла Зозулінська (громада займається проєктною діяльністю з 2012 року):

«Гарного та сталого результату можна досягти в синергії зусиль максимальної кількості зацікавлених осіб, як-то влада, громадськість, соціально-відповідальний бізнес. Ідеальний варіант – коли представники громадськості (члени ГО, молодіжних, ветеранських рад) спільно зі спеціалістами з питань розвитку території та інвестицій розробляють проєкт. Тобто перші знають проблему і хочуть її вирішити, другі мають певний досвід для розробки якісного проєкту (адже наразі маємо велику конкуренцію по відбору), а фінансування забезпечить місцева влада та соціально-відповідальний бізнес», – вважає фахівчиня.

За результатами випуску експертки також озвучили ТОП-5 «лайфхаків» щодо успішного фандрайзингу в громадах:

  1. Починати з меншого проєкту, меншої суми і поступово набирати обертів, досвіду в управлінні грантовими коштами. Не цуратися маленьких грантів , а потім доростете і до великих!
  2. Один в полі не воїн: командою й проєкти легше писати, а потім і реалізовувати. Команда має бути з набором компетенцій, які постійно треба підвищувати.
  3. Проєкти мають бути спрямованими на розвиток: наприклад, проєкт «комунальний готель в громаді», здача комунальних велосипедів в оренду тощо приносять кошти в громаду, термомодернізація садочку заощаджує бюджетні кошти і так далі.
  4. Стратегія – першочерговий крок для проєктного менеджменту. Не поодинокі проекти, а спланована проєктна діяльність, яка спрямована на задоволення реальних потреб жителів. Не проєкт про фліпчарт чи дитячий майданчик, а про створення комфортних умов для жителів.
  5. Не робити нічого для людей без людей. Залучайте жителів до проєктної діяльності, запитуйте, що їм потрібно, щоб дитячий майданчик був встановлений там, де є діти, а стадіон – там. де люди хочуть займатися спортом. 

Дізнатися більше про написання успішних проєктів для громад можна, переглянувши 12-й випуск онлайн-платформи.

Переглянути всі дванадцять випусків можна за посиланням.

Громадське партнерство «За прозорі місцеві бюджети!» започаткувало перший в країні експертний інформаційно-роз’яснювальний онлайн-майданчик, який працюватиме наживо у режимі реального часу. Перший випуск онлайн-платформи відбувся 18 травня і був присвячений діяльності комунальних підприємств громад.

Громадське Партнерство «За прозорі місцеві бюджети!» – це перша та єдина в Україні мережа громадських організацій, яка фокусується на питаннях підвищення стандартів доброчесності, прозорості та ефективності бюджетного процесу на місцевому рівні і забезпечені участі громадян у ньому. До його складу входять 19 громадських організацій та ЗМІ з 15 областей України.

 


Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

У Житомирі обговорили Рік дії Закону «Про медіа»

Захоплююча подорож до внутрішнього ресурсу: підсумок майстер-класів від Центру АХАЛАР

Інклюзивне відновлення та відбудова: конференція та рекомендації від експертів

В Україні запустили онлайн-курси англійської для працівників ДСНС

Українські благодійники отримали високу оцінку від моніторингової місії Americares

Перспективи міжнародної STEM-стандартизації закладів освіти України у 2024 році