Чернігівські школи активно впроваджують відновні практики

Під час осінніх канікул відбулись тренінгові курси «Базові навички медіатора Шкільної служби порозуміння» для пілотних шкіл Чернігівської області. На запит адміністрацій навчальних закладів, ...

Додано:
Viktor Tarasov

Training.Chernihiv_CFLI_19-22.10.2019_6
Чернігівські школи активно впроваджують відновні практики

Під час осінніх канікул відбулись тренінгові курси «Базові навички медіатора Шкільної служби порозуміння» для пілотних шкіл Чернігівської області. На запит адміністрацій навчальних закладів, Чернігівський громадський комітет захисту прав людини продовжує ділитись досвідом формування безпечного шкільного середовища.

Учасниками чергового навчання стали учні 8-10 класів Чернігівського ліцею № 32, шкіл № 33 та № 21 міста Чернігова, а також Менської гімназії, Менського ОЗЗСО ім. Т.Г.Шевченка, Прилуцької гімназії № 5 імені В.А. Затолокіна.

Training.Chernihiv_CFLI_19-22.10.2019_1

Мета тренінгового курсу – підготувати учнів-волонтерів, які будуть займатись вирішенням конфліктів серед своїх однолітків на базі створеної служби порозуміння у школі.

Шкільна служба порозуміння — це команда підготовлених старшокласників-посередників (медіаторів), які під керівництвом соціального педагога чи психолога, допомагають своїм одноліткам розв’язувати конфлікти мирним шляхом і працюють над формуванням безпечного середовища в навчальному закладі.

Для досягнення цієї мети медіатори застосовують відновні практики – медіацію однолітків, медіацію конфліктних ситуацій, коло прийняття рішень, сімейні групові наради, тренінгові вправи з формування навичок вирішення конфліктів тощо.

Training.Chernihiv_CFLI_19-22.10.2019_3

Тренінги проходили за моделлю залученого навчання, з постійним обговоренням, творчими завданнями, роботою в групах та креативної подачі інформації. Учасники оволоділи новими знаннями та методиками з медіації, розвивали власні комунікативні навички, які необхідні медіаторам, формували новий підхід до розв’язання конфліктів, зокрема через врахування інтересів усіх учасників конфліктної ситуації.

Training.Chernihiv_CFLI_19-22.10.2019_4

Крім того, під час занять учні та педагоги мали можливість ділилися один з одним досвідом розв’язання різних конфліктних ситуацій, які виникають у школі та за її межами, спільно обговорювали подібні ситуації, напрацьовували рекомендації щодо поведінки та реагування під час конфлікту.

Тренерами навчання виступили підготовлені фасилітатори, учениці Гімназії №31 м. Чернігова та керівниця програм Чернігівського громадського комітету захисту прав людини Катерина Данькова.

Training.Chernihiv_CFLI_15-18.10.2019_2

За словами Катерини Данькової, медіація як мирний спосіб вирішення конфліктів набуває все більшого поширення. Ще в 2010 році модель Шкільної служби порозуміння була рекомендована Міністерством освіти та науки до впровадження в навчальних закладах України, як ефективний інструмент зниження проявів насильства та жорстокості в молодіжному середовищі та попередження правопорушень серед дітей та молоді.  

«Під час двох 4-денних тренінгів вдалося сформувати справжні команди школярів і соціальних педагогів, які зможуть на практиці застосовувати навички медіатора і допомагатимуть вирішувати конфлікти, суперечки, непорозуміння на базі створених Шкільних служб порозуміння», — зазначила Катерина Данькова.

Training.Chernihiv_CFLI_15-18.10.2019_4

По завершенні навчання всі учасники тренінгів «Базові навички медіатора Шкільної служби порозуміння» отримали сертифікати.

Проект реалізується Чернігівським громадським комітетом захисту прав людини за підтримки Канадського фонду підтримки місцевих ініціатив.


Тематика публікації:      

Останні публікації цього розділу:

Про ефективну комунікацію та право на інформацію

"Опіка Ангела": як громадські активісти впроваджують систему допомоги батькам, які втратили немовлят

Соціальна програма «Гроші за роботу»

У Торецьку обговорили законопроект про населені пункти «сірої зони»

Шляхи від мрії до добрих доріг на Березанщині

Що змінить впровадження відсоткової філантропії в Україні?