Даніела Падуре: “Ставлення громадян до освіти протягом життя змінюється тільки через успішні приклади”

Які чинники впливають на зростання суспільного зацікавлення освітою дорослих у Молдові? Експерти вважають, що йдеться про готовність представників державної влади до співпраці з НУО та відкритість ...

photo-109(1)

Юлія Голоднікова

Які чинники впливають на зростання суспільного зацікавлення освітою дорослих у Молдові? Експерти вважають, що йдеться про готовність представників державної влади до співпраці з НУО та відкритість чиновників щодо розуміння потреб сектору освіти дорослих загалом, збільшення ініціатив громадян, посилення лідерського потенціалу спільнот, професіоналізацію працівників Центрів освіти дорослих, обмін досвідом із сусідніми країнами та регіонами Західної та Північної Європи.

Розповідає ДАНІЕЛА ПАДУРЕ, координаторка проекту «Громада, що навчається, трансформація конфліктів в Україні та Молдові через активну громадську участь».

Центри освіти дорослих у Молдові – головне джерело розвитку активності в локальних спільнотах, які постраждали від втрати робочої сили, а також – розриву повсякденних соціальних зв’язків, що сформували певні стосунки в родинах та громадах. Багато молоді їде працювати до Європи, оскільки не бачить перспективи отримання гідної праці. Старші люди, навпаки, залишаються в селах, де живуть майже самотньо, і не бачать сенсу розвиватися далі та створювати щось нове, і тому всі пропозиції щодо розвитку освіти дорослих вони сприймають обережно.

Ми багато працюємо над розбудовою довіри у локальних спільнотах, передусім – довіри до пропозицій навчальних центрів скористатися освітніми курсами, почати спілкуватися та реалізовувати суспільно важливі проектні ідеї. Спочатку тренінги відвідували жінки віком від 50 до 64 років, які воліють не лише поратися по господарству, а й розвиватися, вчитися нового. Чоловіки ж, з огляду на ментальність, не вважали освіту в зрілому віці серйозною справою, соромилися вчитися, тому рідко приходили на тренінги. Але з часом ситуація змінилася: чоловіки приходили з дружинами та починали цікавитися заходами, які пропонували Центри освіти дорослих.

Ми вивчаємо потреби людей і пропонуємо ті навчальні курси, які допоможуть їм в успішній соціалізації. Наприклад, у рамках проекту «Громада, що навчається…» Центри освіти дорослих проводили семінари та тренінги з комп’ютерної грамотності, фінансового планування, проектного менеджменту. А в містах, де цільова аудиторія ‒ люди середнього віку від 35 до 49 років, методисти розробили програми з сімейної освіти та навчання батьків, питань конкурентоспроможності на ринку праці, підприємництва, і учасники задовільнили свої потреби в розвитку особистих компетенцій.

Ми посилювали також потенціал вже чинних Центрів освіти дорослих та розвивали партнерства з будинками культури та бібліотеками. Ці інституції поступово розширюють свої функції, надаючи майданчики для локальних ініціатив, навчаються працювати по-новому та стають відкритішими для людей, організовуючи творчі зустрічі, дискусійні клуби, майстер-класи, і в такий спосіб наповнюють життя людей цікавим змістом.

Ми розуміємо, що суспільство неоднозначно сприймає неформальні структури організації сучасних процесів, тому ставлення громадян до освіти протягом життя змінюється тільки через успішні приклади.

На жаль, розвиток освіти дорослих упродовж життя ще недостатньо прописаний на рівні регуляторної політики держави. Але, на щастя, всі інші питання ‒ розробляння та впровадження програм, залучення донорських коштів ‒ Центри освіти дорослих вирішують самостійно.

Текст: Юлія Голоднікова

Фото: ©Яна Коробенко

Проект «Громада, що навчається: трансформація конфліктів в Україні та Молдові через активну громадську  участь» – спільна ініціатива ГО «Інформаційно дослідний центр “Інтеграція та розвиток”» і DVV International в Україні, спрямована на розвиток партнерства в локальних громадах, поглиблення  знань та вдосконалення  навичок активістів громадянського суспільства, представників  місцевих закладів  культури, органів  влади, орієнтованих на підтримування культурного розмаїття і просування інноваційних підходів  до освіти дорослих.

Проект здійснюється за фінансової підтримки Федерального Міністерства закордонних справ Німеччини.

 


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

Як отримати субсидію у 2021 році

Цикл історій про хелперів. Ольга Ольшанська: Не можу розчаруватися у тому, що роблю з задоволенням

Стріт-арт у деталях: чому це мистецтво?

Громадянин світу від народження: неповторність кожної дитини крізь призму її прав

Як жінки підтримують проєкти через краудфандинг?

Лайфхаки пристосування міста до зміни клімату