Чи можливо допомогти ОМС і при цьому не ускладнити собі життя? Коротко про участь представників Інституту громадянського суспільства у конкурсних комісіях та декларування

Марія Баранрегіональна експертка Проєкту DECIDE“Представники Інституту громадянського суспільства у конкурсних комісіях з призначення на посаду керівника закладу загальної середньої освіти мають ...

Додано:
DOCCU

219250392_360980362182566_438909971960353211_n

DOCCU

Марія Баран

регіональна експертка Проєкту DECIDE

“Представники Інституту громадянського суспільства у конкурсних комісіях з призначення на посаду керівника закладу загальної середньої освіти мають ТРИЧІ подавати декларації до НАЗК!

Чи можливо допомогти ОМС і при цьому не ускладнити собі життя? Коротко про участь представників Інституту громадянського суспільства у конкурсних комісіях та декларування

Червень-місяць в освітянській спільноті ознаменувався проведенням численних конкурсів на заміщення вакантних посад директорів шкіл. На запрошення однієї із громад Івано-Франківської області я радо відгукнулася стати одним із членів конкурсної комісії з призначення на посаду керівника закладу загальної середньої освіти від інституту громадянського суспільства.

 Аж тут у пам’яті зринають норми Закону України «Про запобігання корупції», а саме щодо фінансового контролю – чи треба мені, як члену громадської організації, подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування?

Спробуємо розібратися у цьому питанні, подумаємо разом та спільно проаналізуємо норми Законів України «Про повну загальну середню освіту» та «Про запобігання корупції».

Отже, Стаття 39. Обрання, призначення на посаду та звільнення з посади керівника закладу загальної середньої освіти відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту» вимагає від ОМС для проведення конкурсу сформувати та затвердити конкурсну комісію «чисельністю від 6 до 15 осіб. До складу комісії на паритетних засадах мають входити представники:

  • засновника (посадові особи органу державної влади чи депутати відповідного представницького органу місцевого самоврядування (не більше однієї особи від однієї фракції чи групи);
  • відповідної місцевої державної адміністрації чи територіального органу центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти (державні службовці);
  • інститутів громадянського суспільства (громадських об’єднань керівників закладів освіти, професійних об’єднань педагогічних працівників, районної (міської) профспілкової організації та інших громадських формувань, а також експертів, фахівців у сфері загальної середньої освіти тощо)».

Ми будемо вести мову про представників «інших громадських формувань, а також експертів, фахівців у сфері загальної середньої освіти», які, на відміну від інших потенційних членів конкурсної комісії, не подають декларацію, як от я, наприклад.

Що ж про декларування представниками «інших громадських формувань, а також експертами, фахівцями у сфері загальної середньої освіти» говорить нам Закон України «Про запобігання корупції»?

 Стаття 3. Суб’єкти, на яких поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції» визначає чотири групи суб’єктів, на яких поширюється дія цього Закону. Другою групою осіб, які для цілей цього Закону прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування серед інших є (підпункт В пункту 2 частини першої статті 3) «ПРЕДСТАВНИКИ ГРОМАДСЬКИХ ОБ’ЄДНАНЬ, НАУКОВИХ УСТАНОВ, НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ, ЕКСПЕРТІВ ВІДПОВІДНОЇ КВАЛІФІКАЦІЇ, ІНШІ ОСОБИЯКІ ВХОДЯТЬ ДО СКЛАДУ КОНКУРСНИХ ТА ДИСЦИПЛІНАРНИХ КОМІСІЙ, УТВОРЕНИХ ВІДПОВІДНО ДО Закону України «Про державну службу», Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування», ІНШИХ ЗАКОНІВ (крім іноземців-нерезидентів, які входять до складу таких комісій), Громадської ради доброчесності, утвореної відповідно до Закону України «Про судоустрій і статус суддів», і при цьому не є особами, зазначеними у пункті 1підпункті «а» пункту 2 частини першої цієї статті». Акцентуємо, що термін «інших законів», на нашу думку, поширюється і на Закон України «Про повну загальну середню освіту».

 Що ж далі…

Статтею 45. Подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування визначено, що:

  • «1. Особи, зазначені у пункті 1підпунктах «а» і «в» пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, ЗОБОВ’ЯЗАНІ ЩОРІЧНО ДО 1 КВІТНЯ ПОДАВАТИ ШЛЯХОМ ЗАПОВНЕННЯ НА ОФІЦІЙНОМУ ВЕБ-САЙТІ НАЦІОНАЛЬНОГО АГЕНТСТВА ДЕКЛАРАЦІЮ особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі – декларація), за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством»;
  • «2. ОСОБИ, зазначені у пункті 1, підпунктах «а» і «в» пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, ЯКІ ПРИПИНЯЮТЬ ДІЯЛЬНІСТЬ, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, ПОДАЮТЬ ДЕКЛАРАЦІЮ особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, ЗА ПЕРІОД, НЕ ОХОПЛЕНИЙ РАНІШЕ ПОДАНИМИ ДЕКЛАРАЦІЯМИ»; ОСОБИ, ЯКІ ПРИПИНИЛИ ДІЯЛЬНІСТЬ, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, або іншу діяльність, зазначену у підпунктах «а» і «в» пункту 2 частини першої статті 3, ЗОБОВ’ЯЗАНІ НАСТУПНОГО РОКУ ПІСЛЯ ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ПОДАВАТИ В УСТАНОВЛЕНОМУ ЧАСТИНОЮ ПЕРШОЮ ЦІЄЇ СТАТТІ ПОРЯДКУ ДЕКЛАРАЦІЮ ОСОБИ, УПОВНОВАЖЕНОЇ НА ВИКОНАННЯ ФУНКЦІЙ ДЕРЖАВИ АБО МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ, ЗА МИНУЛИЙ РІК»;
  • «3. ОСОБИ, зазначені у підпункті «в» пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, ПОДАЮТЬ В УСТАНОВЛЕНОМУ ЦИМ ЗАКОНОМ ПОРЯДКУ ДЕКЛАРАЦІЮ ОСОБИ, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, ЗА МИНУЛИЙ РІК У РАЗІ ВХОДЖЕННЯ ДО СКЛАДУ КОНКУРСНОЇ АБО ДИСЦИПЛІНАРНОЇ КОМІСІЇ, утвореної відповідно до законів України «Про державну службу»«Про службу в органах місцевого самоврядування», цього та інших законів України, Громадської ради доброчесності, утвореної відповідно до Закону України «Про судоустрій і статус суддів», – ПРОТЯГОМ ДЕСЯТИ КАЛЕНДАРНИХ ДНІВ ПІСЛЯ ВХОДЖЕННЯ (ВКЛЮЧЕННЯ, ЗАЛУЧЕННЯ, ОБРАННЯ, ПРИЗНАЧЕННЯ) ДО СКЛАДУ ВІДПОВІДНОЇ КОМІСІЇ, ГРОМАДСЬКОЇ РАДИ ДОБРОЧЕСНОСТІ».

Тобто, представники конкурсних комісій з призначення на посаду керівника закладу загальної середньої освіти мають ТРИЧІ подавати декларації, і першу – ПРОТЯГОМ ДЕСЯТИ КАЛЕНДАРНИХ ДНІВ ПІСЛЯ ВХОДЖЕННЯ (ВКЛЮЧЕННЯ, ЗАЛУЧЕННЯ, ОБРАННЯ, ПРИЗНАЧЕННЯ) ДО СКЛАДУ ВІДПОВІДНОЇ КОМІСІЇ.

«Ого-го», – сказала я собі. А чи знають про це члени комісії – представники ГО? Якщо результати мого аналізу правильні, то після найближчої перевірки почнеться… Чи не почнеться…?

Можливо, варто звернутися за роз’ясненням до НАЗК?

Що думає освітянська спільнота та представники ОМС з цього питання? Чи повідомляли ОМС потенційних членів комісії про потребу декларування? Що потрібно робити на рівні держави, щоб уникнути таких помилок, адже не всі представники ГО мають досконало знати норми Закону України «Про запобігання корупції»?

Можливо про це варто акцентувати в освітянському законодавстві? Чи не спричинить потреба декларування відмову представників ГО від участі в таких конкурсних комісіях? Чи не знизить обсяг представництва в таких комісіях  представників інститутів громадянського суспільства?

Пишу цей коментар з метою попередження, з метою обговорення, з метою конструктивних дискусій під публікацією та для здійснення заходів із забезпечення роз’яснювальної кампанії.

 Ці та інші питання можуть стати предметом активних роздумів!


Тематика публікації:          

Останні публікації цього розділу:

Як правильно замовити витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку?

Туристична інфраструктура курортного селища: досвід Ворохти

Громадські простори в малих містах: досвід містечка Копичинці

Посібник для журналістів "Правові засади професійної діяльності журналіста"

Порадник з особистої безпеки для правозахисників та активістів

Посібник "Аналіз ризиків під час обробки персональних даних: що важливо знати?"