Очікується, що у краудфандинг буде вкладено понад 200 мільярдів доларів до 2025 року, – Блерта Чела

4-5 лютого 2017 року у Києві розпочалась перша в Україні Академія Краудфандингу для підприємців, які постраждали від конфлікту на Донбасі. Для участі у програмі експерти відібрали 15 проектів, які ...

Академія Краудфандингу

Громадський Простір

4-5 лютого 2017 року у Києві розпочалась перша в Україні Академія Краудфандингу для підприємців, які постраждали від конфлікту на Донбасі. Для участі у програмі експерти відібрали 15 проектів, які планують залучити для реалізації своїх ідей від 10 000 до 75 000 гривень інвестицій. Основна мета цієї ініціативи – мобілізувати всі наявні ресурси для поліпшення умов життя переселенців і місцевих жителів Донецької та Луганської областей.

Блерта Чела, заступниця директора ПРООН в Україні розповіла, що Академія Краудфандингу сфокусована на ключових питаннях для країни: “Перше – альтернативні фінансові моделі. Чимало досліджень показують, що очікується, що у краудфандинг буде вкладено понад 200 мільярдів доларів до 2025 року. Це дуже значна цифра. Україна може використати ці ресурси для інвестицій в економіку країни. 

Друга частина, яка дуже важлива, це фокусування на підприємцях, підтримці – це відновлення економіки країни. Навіть в часи викликів, з якими Україна зустрічається в даний час – конфлікту, що триває. Тож це дійсно дуже поважна ініціатива, і мені дуже приємно, що у нас присутня така кількість надихаючих підприємців, людей, на яких вплинув конфлікт, які були достатньо відважними, щоб представити дуже цікаві пропозиції.

У нас було понад 85 ініціатив, і ваші були вибрані за багатьма критеріями, – звернулась Блерта Чела безпосередньо до учасників Академії. – Під час цих днів у Академії ми будемо працювати з вами дуже тісно, тож ви можете розвинути ці ініціативи і підсилювати їх, аби вони могли мобілізувати ресурси через інноваційні онлайн технології.

Я хочу підкреслити, що краудфандинг це не тільки про гроші, це про навчання, це про побудову партнерств, побудову мереж, це про комунікацію. Як ви можете бути впевненими, що ви здатні комунікувати через Elevator Pitch (коротка презентація – прим. авт.)? Я не знаю, чи багато з вас вивчали Elevator Pitch, де ви за дві хвилини можете переконати когось, що ваша ідея варта інвестування. Саме таким речам ви матимете змогу навчитися у Краудфандинговій Академії, де ваша ідея буде розглянута з усіх боків, і ви зможете у дуже пробивному режимі переконати інвесторів, переконати людей інвестувати у вас.

Я знаю, що ви будете в захопленні. Я теж проходила через Краудфандингову Академію, і це було цікаво. Мені здавалося, що моя ідея була такою чудовою, але я отримала такий потужний фідбек, тож я змінила її повністю. Після презентації партнерам я отримала багато інвестиційних можливостей не тільки від державного, але також від приватного сектору. Тож я впенена, що це справді вартує вашого часу”.

Представниця міжнародної Академії Краудфандингу, Сандра Власіч, презентувала базовий словник краудфандингу, а також саму Краудфандингову Академію: “Що таке краудфанг? Це зовсім не нове явище. Це просто вигадлива назва того, що люди робили, коли французи подарували статую Свободи Нью-Йорку. Вони віддали її, але без фундаменту. Тож жителі Нью-Йорку дали по одному долару для його побудови. Так вони зібрали 300 тисяч доларів, необхідну суму, для побудови постаменту – це і є краудфандинг. Просто зараз ми використовуємо модні, сучасні технології, Інтернет.

Вашою ціллю може бути ваша громада, – продовжила експертка, – це може бути місцева громада, чи діаспора, але також як наступний крок, як довготривала мета для розвитку краудфандингової системи в Україні ви також можете фокусуватися на інвесторах – ви можете робити значно більше.

Сандра Валсіч

А тренди у цьому такі – кожного року краудфандинг зростає. У 2016 році у краудфандинг було інвестовано більше ніж 34 мільярди доларів, рік до цього це було 16, ще рік до того – 6. Ви бачите, що ця тенденція зростає… Тож це справді велика нова річ, це великий новий спосіб інвестування, спосіб збору фінансів. – відзначила експертка. – Ця тенденція є у в усьому світі, ви бачите тренди – це справді зростає.

Чому це має значення? Чому ми це робимо? Краудфиндинг – це нова норма, і вона залишиться – це показують усі глобальні тренди. Це стає мейнстрімом, головним напрямком і це змінює спосіб мислення підприємців про збільшення коштів для бізнесу.

“Краудфандинг – це більше подібно до жорсткого футбольного матчу. Те, що вам потрібно – це сильна команда, гарний план гри, а також багато тих, хто підтримує, багато фанів, потрібен натовп, тоді ви будете успішними. Це командна гра, ви не можете робити це наодинці, вам потрібна команда. Ви маєте бути відповідальними і мати справді хороший план – що ви будете робити, коли, хто це буде виконувати, і потім це втілювати. Тому що все – прозоро, все в онлайні, і люди слідують за вами. Якщо ви цього не виконаєте, ви можете це зробити тільки один раз і потім забути про це – ніхто вам не довірятиме. Ви також маєте бути винахідливими і комунікувати з громадою, залучати її – тож вам постійно треба бути у контакті через соціальні мережі чи публічні оффлайн заходи – це залежить, на кого направлені ваші зусилля”.

Експерти “Майстерні Спільнокошту” Денис Бортніков та Ольга Логвиновська розповіли про краудфандинг в Україні.

“Створення “Спільнокошту” – перший краудфандинговий проект в Україні. Ми зібрали на розробку сайту 30 тисяч гривень, – розповідає Денис. – На сьогодні українці вклали понад 10 мільйонів гривень, доклались до цієї справи понад 21 тисяча людей і профінансовано 157 проектів”.

???????????????????????????????

“Найбільше на “Спільнокошті” підтримують такі напрямки: освіта, екологія, соціальні сервіси та підприємництво, інновації”. – говорить Ольга.

???????????????????????????????

Також експерти виділили основні переваги використання краудфандингу в Україні: мінімальні затрати, мінімальні ризики, потужний Pr-трамплін та додаткові бонуси (соціальний капітал, тестування, зворотній зв’язок.

Більш детально про краудфандинг в Україні та його переваги, найбільш вдалі краудфандингові проекти можна побачити у відео:

Сергій Кравченко, заступник голови Державної служби зайнятості, подякував представникам ПРООН за надану можливість допомогти відкриттям власної справи переселенцям з Донбасу. Чиновник звернувся до учасників Академії: “Наш проект краудфандингу не закінчується тут. Ми сьогодні внесли пропозицію, що якщо Ви починаєте свою власну справу, то протягом пів-року служба зайнятості буде допомагати – платити гроші, щоб Ви не упали”.

Під час заходу учасники презентували свої проекти та поспілкуватися з провідними краудфандинг-спеціалістами з Хорватії та України. Представники «Майстерні Спільнокошту», Деніс Бортніков та Ольга Логвиновська, а також експерт міжнародної академії Маріна Петровіч ознайомили підприємців із загальними аспектами краудфандингу, розповіли про особливості у розробці стратегії кампанії та проконсультували, як слід правильно презентувати ідею у відео-історії проекту.

Студентам показали відео-візитівки успішних стартапів та детально описали алгоритм створення стратегії стартапу. Після чого з допомогою менторів вони розробили сценарії відео-історій своїх бізнесів. Учасники дізналися про те, як залучити громадськість до своїх кампаній і які саме онлайн платформи краще використовувати, щоб зібрати кошти на свої проекти.

Засновники «Спільнокошту» розповіли про технічні нюанси подачі заявки на сайт та поділилися секретами успішних кампаній. Українські відео-режисери переможці конкурсу «Великі Історії Малого Бізнесу» від ПРООН, надали поради учасникам  щодо монтажу та кадрування відео-історії для сайту. Підсумком стала робота в групах, де підприємці працювали над візуалізацією власної кампанії.

Короткий відеоогляд події:

Ініціатива реалізується Програмою відновлення і налагодження миру ПРООН завдяки фінансовій підтримці Посольства Великої Британії в Україні.

Підготував Віталій Ніщименко
Переклад з англійської  Любов Єремічева


Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

"Якщо не працювати з культурою, то є сусідні держави, які б хотіли з нею попрацювати" — Яна Бойцова

Юлія Соловйова: мотивацією має бути бажання жити під синьо-жовтим стягом

Олександра Матвійчук: громадяни, які усвідомлюють свою роль — величезна рушійна сила

Юлія Євпак: еліта — завжди актив, вона та, хто рятує країну, коли зле

Волонтер Михайло Шелеп: менші збори в меншому колі людей — ефективніші

Ініціативи Степаня: залучаємо можливості, які дають поштовх діяти та змінювати життя молоді на краще