PR не обмежується офісними стінами. Що робити, аби про вас не забули під час карантину?

Не треба ставати супергероєм, аби підтримувати розвиток вашої організації або бізнесу, навіть перейшовши в онлайн під час жорсткого карантину. Варто розпочати промоцію онлайн вже сьогодні. Як? ...

промоція під час карантину
PR не обмежується офісними стінами. Що робити, аби про вас не забули під час карантину?

Не треба ставати супергероєм, аби підтримувати розвиток вашої організації або бізнесу, навіть перейшовши в онлайн під час жорсткого карантину. Варто розпочати промоцію онлайн вже сьогодні. Як? Розповідаю у матеріалі. 

Чимало організацій доводять нам, що вести успішну діяльність можна онлайн:

  • не орендуючи офісу;
  • коли співробітники однієї компанії є резидентами різних куточків світу та навіть не бачили одне одного у реальному світі, проте утворюють потужну онлайн-команду;
  • за необхідності очної зустрічі засновник, партнер, управлінець компанії або команда підряду чи аутстафінгу може зустрітися для переговорів у будь-якій локації.

Причому, організації, які спроможні реалізувати всі пункти вище, створюють далеко не завжди інтернет-продукцію (наприклад, додатки на смартфони чи веб-сайти, геймдев, графічний дизайн, копірайтинг, онлайн-курси, тощо). Чимало ніш абсолютно “земного” бізнесу, який можна відчути руками, також може вдало функціонувати онлайн. Карантин змушує такі компанії трансформуватися. 

Наприклад, кафе та ресторани посилюють або створюють з нуля опцію доставки, у тому числі безконтактної; книгарні створюють аудіокнижки та запускають промо-кампанії своїх онлайн-бібліотек; нотаріальні та банківські послуги посилюють свою ip-телефонію 24/7, sms-оповіщення та роблять сайт ще більш простим і докладним, аби клієнти змогли вирішити свої питання віддалено; об’єкти нерухомості посилюють свої продажі через знижки саме на час карантину. Всі перелічені вище активності відбуваються через інтернет. 

Зовнішня комунікація (з клієнтами, партнерами) відбувається за допомогою контекстної та таргетованої реклами, активності на форумах, через розвиток сторінок у соціальних мережах Фейсбук та Інстаграм, груп у Телеграм, спецпроєктів та новин у медіа, розсилок черезemail, sms, месенджери. 

Внутрішня комунікація (з командою бізнесу) живе завдяки сервісам онлайн-чатів (Slack), відеоконференцзв’язку (Skype, Zoom, Hangouts Meet, Xroom.app), SaaS- та хмарними програмами для управління проєктами накшталт Trello, Jira, Asana, а також CRM-системам, які збирають докупи всі запити від клієнтів. 

Бізнес та засоби промоції товарів і послуг діджиталізувалися задовго до того, як стався карантин, тому підтримувати веб-промоцію на гідному рівні цілком можливо. 

mob

Ваша діяльність перейшла в онлайн. Про що подбати? 

Тож, ви перевели громадську організацію чи бізнес (соціальний або ж суто комерційний) в онлайн, або ж просто вирішили, що час посилити його веб-складову. Тепер перед вами питання — як його промотувати, як правильно говорити про себе та як знаходити клієнтів? Що вам варто створити найближчим часом?  

Промоцією можна займатися вічно, проте у цьому немає потреби. Головне  —  виділити ключові напрями, які є у всіх ваших конкурентів та у будь-якого проєкта взагалі, та виокремити для свого продукту кілька індивідуальних способів розкрутки, які протестувати на ефективність. Не потрібно використовувати всі канали та всі відомі вам засоби PR і реклами. Це забиратиме час (і гроші — якщо ви робите платну промоцію), проте, за законом Парето, близько 80% способів будуть давати 20% результату. Тож важливо сфокусуватися на 20% інструментів, які будуть приносити і максимальні обсяги аудиторії, і продажі, і грати в плюс репутації. 

Звернути увагу в першу чергу варто на такі складові промоції:

  • Унікальна назва та фірмовий стиль: колір, логотип, слоган, чітка мета та короткий опис продукту чи послуги, що ви надаєте (1 коротке речення). Це стандартний фундамент позиціонування будь-якого бренду. Місія, філософія, опис послуг та асортимент товарів  —  можуть змінюватися, розширюватися та є досить гнучкими. 
  • Акаунти у соціальних мережах: Facebook, Instagram — основні. Проте, якщо ваш продукт має і певну В2В направленість (ви продаєте і бізнесу або шукаєте партнерів), то дуже доречним буде і LinkedIn. Якщо ваш продукт спрямований на англомовну аудиторію  —  Twitter. Пов’язаний із графічним дизайном  —  Behance, Dribbble, Pinterest. 

Цільова аудиторія геймери?  —  Snapchat. Проводите вебінари, навчаєте готувати чи розпаковуєте гаджети й робите на них огляди?  —  Youtube та Inst+ FB-stories, Vimeo.

Тестуєте ідею, збираєте гроші на передзамовлення продукції чи реалізацію проєкту, бажаєте монетизувати контент?  —  BigIdea, Kickstarter, Patreon. 

  • Блог та медіа-активність. Компанія може вести блог як на власному веб-сайті, так і на Medium та потім поширювати посилання у соцмережах. Також гарним способом нарощувати свою експертизу як представника/-ці бренда та проактивність, є вести блог на сайтах новин або релевантних до вашої тематики, а також ініціювати публікацію новин, прогнозів або аналітики до редакторів тематичних засобів масової інформації. 

Чи змінилася робота піарників під час карантину?

Піар і реклама не є тими сферами, що обмежуються стінами офісу або робочими годинами :) Тому й так важливо піарникам бути ще й самоорганізованими, аби щодня планувати свою роботу так, аби все встигати, правильно встановлювати пріоритети у контексті терміновості та важливості задач (“кому відповісти-що написати — куди піти”).

Піар та реклами за останні роки дуже діджиталізувалися. Тобто, інтернет-простір, онлайн-медіа, соцмережі забрали величезну частину пирога у телебачення та друкованої преси. Тепер інтернет може забезпечити будь-які потреби. Провести прес-конференції або навчання можна за допомогою онлайн-трансляцій, донести думку або поділитися новиною можна, просто написавши пост; аби когось підтримати — зробити репост; аби очернити чиюсь репутацію  —  тегнути під злісним коментарем винуватця та ініціювати збір онлайн-петицій, тощо. Блогери стали новими інфлюєнсерами. Тому робота піарників та рекламістів під час карантину не зазнає помітних втрат або незручностей. Піарники та рекламісти можуть вести свою діяльність так само ефективно онлайн з будь-якої точки, де є інтернет і гаджет. І так само працювати з клієнтами без кордонів. Під час карантину звільнився час, який ми витрачали на дорогу до та з роботи, тому його можна інвестувати у навчання, онлайн-підзаробіток (фріланс) або хобі.

онлайн

Що можна робити просто зараз, не виходячи з дому, аби про вашу організацію не забували?

За часи роботи в PR, я накопичила багато інструментів промоції брендів. Тому я зібрала сто, з моєї точки зору, найефективніших та найцікавіших ідей, як промотувати свій бренд, як для комерційних, так і для громадських установ. Коли продукт прагне привернути до себе увагу, заявити про себе необхідним аудиторіям з правильними меседжами, підвищити свою вагу серед конкурентів, авторитет серед партнерів, лояльність серед клієнтів, проте не має сформованої піар-стратегії і не знає, що роботи, то на користь прийде “Дорожня карта “100 PR-дій”. Карта включає 100 піар-інструментів, що розділені на сектори: люди, події, контент, продукт, аналіз. Наразі продукт вже має зареєстроване авторське право та існує у форматі друкованого плакату й онлайн-таблиці зі 100 піар-діями. Додатково я працюю над онлайн-посібником, що міститиме більш докладну інформацію про ціль та алгоритм впровадження кожного піар-інструменту з карти. Я залюбки розкажу більш детально про кілька інструментів із карти “100 піар-дій”. 

Залучіть лідера думки для цільової аудиторії вашого бренду. У паблік рилейшнз це називають «методом потягу». Технологія така, що вже розкручений бренд при взаємодії автоматично «потягне» за собою у dream world і вас із вашим стартовим продуктом. Звичайно, «тягар» розуміє свої цінність та вплив, тому перемовини можуть бути етапом, навіть складнішим за сам пошук потрібної вам людини. Знайти «ту саму» персону можна в соцмережах, в онлайн-базах блогерів за тематиками або навіть у власній телефонній книжці та серед знайомих знайомих, за теорією 6 рукостискань.

Відшукайте рольову модель та вчіться у неї. Чому би не стати конструктивним фанатом/фанаткою людини, в якій вам щось дуже подобається? Це може стати раптова людина з конференції, на яку ви позапланово потрапили, співрозмовник із сайту знайомств чи вендор вашого вендора, з яким ви спілкуєтеся по скайпу щодо чек-поїнтів. Важливо те, що ви можете навіть прямо не співпрацювати з вашим взірцем , а просто спостерігати за його/її виступами, читати його/її блоги, аналізувати кар’єрні та особисті досягнення та самостійно знаходити відповіді та свої питання “як?” Проте, якщо ви маєте можливість взаємодіяти, працювати, спілкуватися з вашою іконою напряму — офлайн чи онлайн — це стане надзвичайно потужним топливом для вашого зростання та зміни професійних та особистих орієнтирів у геометричній прогресії — як за масштабом впливу, так і за швидкістю. Фіксуйте собі пробіли, які розділяють ваш рівень розвитку з рівнем ролевої моделі. Чітко, наскільки це можливо, записуйте навички, специфіку розмови, гумор, грані характеру, тощо, які вам подобається у цій людині, але якими ви поки що не володієте. Експериментуйте з фішками вашого “фаната”, примірюючи їх на себе та відзначаючи їх ефективність.

працюємо з дому

працюємо з дому

Зв`яжіться з іноземною аудиторією, розкажіть про себе та підготуйте для неї пропозицію. У вас завжди є реальні або потенційні партнери і конкуренти. Більшість компаній та лідерів думок вивчають лише місцевий ринок. Подивіться ширше: почитайте блоги, статті, журнали, подивіться відео і послухайте подкасти інших країн.Навіть якщо ви не будете найближчим часом мати якихось справ із закордоном, це все одно дуже розширить поле зору. Коли всі сидять удома під час карантину, спробуйте знати організації або людей, які могли би стати вашими партнерами або щось вам підказати у вашій професійній сфері. Дослідіть, чим вони займаються, за що борються, які у них цілі та цінності. Створіть на основі вашого дослідження пропозицію, яка була б цікавою та корисною для потенційного іноземного партнера. 

Залучіть нову ЦА для вашого бренду. Такий спосіб вигідний та цікавий не лише з точки зору прибутку бізнесу. З точки зору комунікацій та просунення вашого продукту, компанії та її облич — це також метод розширити своє коло спілкування та, відповідно, кругозір. Як люди соціальні, окрім ЗМІ, ми досі отримуємо інформацію і від людей. Тому розширюйте коло вашої цільової аудиторії, навіть у незвичайних ракурсах. Наприклад, ви створюєте фруктові та овочеві пюре для дітей до 3 років. Проте спробуйте хоча б на етап проєкту або спеціальної піар-акції, приуроченої до якоїсь події розробити пілотну версію таких натуральних пюре і для підлітків, які можуть брати скляночки до школи як перекуси. Так, вам доведеться вивчити і новий медіаринок, і вподобання нової клієнтури, і розробити нове УТП, і рекламну кампанію. Але це і буде вашим розвитком. 

Перед виконанням кожного завдання корисним буде зробити план:

  • сформувати кілька людей у команду (це можливо навіть віддалено) або подумати, з чим ви впораєтеся самостійно;
  • поставити дедлайни;
  • прорахувати, скільки грошей ви можете на це витратити, або взагалі нічого.

Перед тим, як скористатися якимось інструментом, пригадайте, чи використовували ви цей спосіб раніше, і які результати він вам приніс; що можна змінити тепер. 

Бажаю успіхів! Адже розвиток можливий навіть під час карантину.


Останні публікації цього розділу:

Тривожний дзвінок! Що і як готує влада для ГС?

Чотири цінності для ефективної роботи соціальних ініціатив

РФ змінила підхід у веденні інформаційної війни проти України - експерт AMES

У Ніжинській громаді запрацюють Піклувальні та Опікунські ради при закладах освіти та медицини

Як Усть-Путильська ОТГ впроваджує інструменти прозорості

Донеччанка створила україномовний інфоресурс про Хорватію