Відбулася інтегральна школа з розвитку емоційного інтелекту і практики самоусвідомлення для вчителів

ГО «Міжнародна просвітницька ініціатива «ВІДКРИТА ХАТА» провела в м. Буча, Київської області Інтегральну школу з розвитку емоційного інтелекту і практики самоусвідомлення для вчителів і шкільних ...

photo (4 of 14)
Відбулася інтегральна школа з розвитку емоційного інтелекту і практики самоусвідомлення для вчителів

ГО «Міжнародна просвітницька ініціатива «ВІДКРИТА ХАТА» провела в м. Буча, Київської області Інтегральну школу з розвитку емоційного інтелекту і практики самоусвідомлення для вчителів і шкільних психологів, що проживають на постконфліктних територіях України. Захід проводився з 7 по 17 липня 2016 року в рамках реалізації третього етапу проекту «Соціальна інтеграція через розвиток емоційного інтелекту і набуття навичок миротворення у школах на сході України», який фінансується в рамках литовської Програми розвитку співпраці та сприяння демократії за підтримки Шведського Інституту.

intensuv (435 of 446)  photo (4 of 14)

Впродовж десяти днів навчання 30 освітян із Донеччини та Луганщини (Сєверодонецьк, Святогірськ, Краматорськ, Лиман, Щастя, Миколаївка, Рубіжне та ін.) вивчали основи психології розвитку, знайомилися з ключовими концепціями інтегральної теорії і спіральної динаміки. Вони глибше дізналися, що таке емоційний інтелект і як його практикувати. Під керівництвом сертифікованого тренера Еви Рамбали (Угорщина) учасники протягом п’яти днів школи практикували метод ненасильницького спілкування Маршалла Розенберга, який широко застосовується по всьому світові, особливо в зонах із підвищеною конфліктністю і проблемою соціальної дезінтеграції. Учасники школи відпрацювали навички ефективної комунікації як ключового елемента побудови якісних відносин і середовища, сприятливого для розвитку.

intensuv (55 of 446)  TER_8479

На заняттях із тренером та інтегральним консультантом Анастасією Некрасовою (Швеція) учасники знайомились із основами інтегральної теорії Кена Уілбера (Integral Theory) та спіральної динаміки Клера Грейвза (Spiral Dynamics). Розглядали квадранти, лінії і рівні розвитку, стани і типи інтегрального розвитку.

Литовський досвід впровадження в систему освіти технологій інтегрального розвитку презентувала Ірена Пранскевічютє, фахівець у галузі стратегічного розвитку організацій. Вона навчала наших учасників мистецтву фасилітації роботи у групі, ознайомила їх із популярними методами фасилітації уроків та зустрічей – «Відкритий простір», «Світове кафе». У школі фасилітація допомагає ефективно організувати процес групової роботи, конструктивно обговорювати складні питання, залучати всі зацікавлені групи: дітей, дорослих, вчителів, адміністрацію, батьків.

Тренер з практики уважності та самоусвідомлення, автор навчальної програми «Уважність дітям» Александер Росс-Джонсон (Росія) навчав наших учасників практики уважності, або світської медитації. Запропоновані ним принципи роботи з увагою розвивають стійкість до стресів у дітей та дорослих і в наш час широко використовуються в більшості великих міжнародних корпорацій, а також у школах і держустановах США, Європи та Китаю. На його тренінгах педагоги і психологи навчилися відслідковувати тілесні реакції, зупиняти неконтрольовані потоки емоцій і думок, ефективніше керувати своєю увагою.

DSC_0001  TER_3611

Керуючись гаслом «Щасливий учитель – щасливі учні», навчання в Інтегральній школі розпочинали із ранкової йоги, а завершували вечірньою арт-терапією, танцювальною терапією, заняттями з акторської майстерності та сценічного мовлення. Формат «Жива книга» дозволив учасникам ефективно поспілкуватися з відомим дитячим психологом Світланою Ройз 11 липня та іншими цікавими гостями протягом роботи школи. Також 12 липня учасники мали нагоду поспілкуватися з Надзвичайним і Повноважним Послом Литовської Республіки в Україні Марюсом Януконісом.

Протягом останніх декількох днів Інтегральної школи відбувалась робота над створенням ідей проектів, які учасники зможуть реалізувати у себе вдома. Проводили «мозковий штурм», аналізували виклики та загрози, а також визначали рівень зацікавленості проектом серед цільових груп та зацікавлених сторін. Наступна зустріч з учасниками, де вони будуть презентувати власні проекти, відбудеться 18-21 серпня 2016 року у м. Святогірськ.

TER_4202  TER_8733

 Інтегральна школа 2016 готувала педагогів до ініціації змін в системі освіти, створення простору для діалогу та попередження конфліктів. Новаторські підходи в системі середньої освіти зможуть кардинально змінити відносини між всіма учасниками навчального процесу – вчителями і учнями, вчителями і батьками, батьками і учнями, учнями і учнями – шляхом розвитку емоційного інтелекту. На думку багатьох експертів, які знайомились з роботою школи, Інтегральна школа є унікальним освітнім проектом як в Україні так і в багатьох пострадянських країнах. Більш того, Інтегральна школа уособлює нову філософію відносин, яка є затребуваною сьогодні з огляду на неспроможність старої системи адекватно відповідати на сучасні виклики.

 TER_7608

Катерина Ясько, керівник проекту, Голова Правління ГО «Міжнародна просвітницька ініціатива «ВІДКРИТА ХАТА»: «Головною проблемою сьогоднішньої освіти є не стільки якість знань, як відносини в системі освіти. Емоційне вигоряння, «буллінг», відсутність повноцінного партнерства між вчителем та учнем гальмує розвиток громадянської свідомості, відповідальності та мотивації до навчання. Інтегральна школа для освітян зі сходу України «Емпатія 2016» – це вперше застосована в Україні інноваційна гуманітарна технологія підготовки та підвищення кваліфікації педагогів, яка спрямована саме на підвищення якості відносин між вчителем та учнем, вчителем та колегами, вчителем та адміністрацією. Метою 10-денного навчання стало ознайомлення учасників з передовими методиками розвитку емоційного інтелекту, самоусвідомлення, емпатії, довіри та поширення культури діалогу у шкільному середовищі. Результатом навчання стали глибинні зміни у свідомості та поведінці освітян між собою, у ставленні до колег і дітей. Учасники проекту ділитимуться отриманими знаннями та навичками з колегами та дітьми у своїх школах та класах». 

intensuv (419 of 446)

Сергій Чумаченко, головний координатор Інтегральної школи, Член Наглядової ради ГО «Міжнародна просвітницька ініціатива «ВІДКРИТА ХАТА»: «Інтегральна школа для вчителів – це перша в Східній Європі програма навчання вчителів найбільш сучасним гуманітарним знанням, які сьогодні існують у світовій практиці. Багато людей зіштовхуються з тим, що їхні діти не люблять школу. І я сам відношусь до цієї категорії, часто з важкими почуттями згадуючи ті 10 років, які були віддані загальноосвітній школі. Якість освіти в Україні не відповідає жодним стандартам, і головне, що наша освіта робить дитину швидше нещасною, аніж щасливою. Щось змінити насправді дуже важко, тому що це стара система, яка існує десятки років, з усталеними механізмами, процедурами і недофінансуванням. Завдання, які потрібно вирішувати, реформуючи систему освіти, глибинні. Але у всій цій схемі існує одне місце, де зміни можуть розпочатися прямо зараз. Ці зміни стосуються відносин між учителем і учнем, між учителями, між учителями і батьками, і, в цілому, школи і держави як двох систем. Інтегральна школа спрямована на навчання вчителів емпатії і розвиток емоційного інтелекту як у педагогів, так і у дітей. У цьому я бачу можливість прориву в реорганізації системи освіти. Поки що це маленька група – всього 30 вчителів з двох областей України. Але ті якісні зміни, які відбулися в їх переконаннях і світосприйнятті для мене надзвичайно показові і надихаючі».

intensuv (207 of 446)

Александер Росс-Джонсон, тренер з практики уважності та самоусвідомлення: «Я бачу освіту майбутнього такою, яка перш за все розвиває в людях елемент сердечності, сердечної присутності, сердечного спілкування, роботу через серце. Ми маємо перейти до нових форм спілкування – це спілкування через відкрите серце. Ті, хто цьому навчиться, зможуть доносити свої ідеї, почуття, думки. І саме цьому повинні навчати в сучасних школах. Саме це повинно стати основним мотивом сучасної освіти. В результаті проходження курсу практики уважності люди знайомляться із собою, зі своїм тілом, емоціями, почуттями. Вони відкривають себе по-новому і розпочинають ніби з нульової точки оцінювати цей світ. Вони більш терпимо відносяться до людей, більш точно розуміють, вчаться звертати увагу як на все, що відбувається всередині, так і ззовні».

intensuv (208 of 446)

Галина Копилова, учасник Інтегральної школи (м. Луганськ, проживає в м. Сєверодонецьк): «Освіта майбутнього для мене – це в першу чергу те комфортне середовище, в якому знаходитимуться мої діти, онуки. Це те місце, де кожен учень зможе розкритися, продемонструвати свої внутрішні ресурси, де він зможе бути щасливим кожного дня. Участь у проекті дала мені можливість перш за все самій відчути радість, розібратися зі своїми почуттями та емоціями. Емпатія – це засіб спілкування з дітьми і оточуючими людьми. Це той механізм, який дозволяє почути, зрозуміти і прийняти людину. Саме емоції є основою нашого комфортного життя. Використовуючи інструментарій, який ми одержали в Інтегральній школі, ми можемо говорити про гармонізацію відносин в нашому суспільстві. Для мене емпатія є засобом, який допоможе встановити комфортне перебування в будь-якому суспільстві, принесе мир і спокій у наше повсякденне життя».

Інформаційна довідка

Про проект

Проект «Соціальна інтеграція через розвиток емоційної компетентності і миротворчих навичок у школах Східної України» реалізується для освітян (вчителів, шкільних психологів, соціальних педагогів) та дітей зі сходу України. Його мета полягає в зміцненні діалогу і соціальної інтеграції в пост-конфліктних регіонах через підвищення якості освіти, зниження рівня напруженості, занепокоєння і конфліктів у суспільстві, агресивної поведінки серед дітей, а також через набуття навичок миротворення, медіації конфліктів та ненасильницького (емпатійного) спілкування (ННС).

Проект включає навчальну програму з ННС для освітян, літні табори для дітей, програми міжкультурного обміну для дітей і вчителів, створення тематичної інформаційної веб-платформи EMPATIA.PRO, і триватиме з квітня по грудень 2016 року.

 

ГО “Міжнародна просвітницька ініціатива “ВІДКРИТА ХАТА” (http://www.openkhata.org), офіційно зареєстрована 30.11.2015 р., розпочала свою діяльність у листопаді 2015 року. Наша місія – розвиток довіри, емпатії, еко-свідомості та просоціальної поведінки в сучасному суспільстві. Ми прагнемо всебічно сприяти сталому розвитку, реформуванню та вдосконаленню освіти, науки та культури, формуванню крос-культурних зв’язків для підвищення соціальної свідомості громадян.

Контакт для ЗМІ – Оксана Олійник, [email protected], 050-326-33-47.


 

Останні публікації цього розділу:

У Харкові облаштують школи в протирадіаційних укриттях

Які проблеми є найгострішими для мешканців звільнених територій? Презентовано результати дослідження

Програма USAID «Мріємо та діємо» організовує навчання для дітей, що опинилися в складних життєвих обставинах

Понад 75 тисяч звернень. Юристи-волонтери з Кривого Рогу вже рік консультують ЗСУ, їхні родини та ВПО

Greencubator запускає навчання для майбутніх зелених підприємців

30 українських громад створять комунікаційні стратегії