Як створити місію, яка надихає. Практичні поради

Якщо ваша організація почала замислюватися над місією, і ви довго не можете досягти згоди щодо її формулювання, це ознака того, що ви на правильному шляху.  Це свідчить, що ви пишете її не для ...

Додано:
Maryna Hovorukhina

12
Як створити місію, яка надихає. Практичні поради

Якщо ваша організація почала замислюватися над місією, і ви довго не можете досягти згоди щодо її формулювання, це ознака того, що ви на правильному шляху. 

Це свідчить, що ви пишете її не для галочки, а як об’єднавчу ідею. Ідею, яка допоможе розставити пріоритети, сприятиме розвитку всередині організації та з’ясувати стратегію розвитку.

Місія має надихати і вас, і людей, з якими ви працюєте.

На які питання треба відповісти, аби сформувати місію?

  • Що робить наша організація, і які послуги вона «продає»?
  • Для кого існує ваша організація?
  • Які потреби людей ми хочемо вирішити?
  • Що визначає наш успіх чи робить нас успішними?
  • Яким чином ми досягнемо успіху?

Критерії успішної місії організації

  • Відповідь на питання «як?». Як саме ваша організація покращує життя людей?
  • Унікальність. Місія не схожа на заяви конкурентів.
  • Однозначність. Місія формується чітко, та трактується однозначно.
  • Легкість в запам’ятовуванні.
  • Реалістичність. Місія має відповідати тому, що ви робите.
  • Говорить про переваги. Акцентує на унікальності ваших послуг.

Якщо місія схожа на позіхання – це погана місія.

На своїй фейсбук-сторінці я попросила колег з громадських організацій написати місії своїх організацій. А потім знайшла місії, якими керується в своїй роботі бізнес. Скажу чесно, більшість місій НУО аж занадто формальні та не відображують унікальність організації. Наприклад, «Незворотність демократичних перетворень в Україні» від Українського незалежного центру політичних досліджень безперечно надихає. Проте, таку ж місію можуть взяти собі ще десяток українських організацій.

Наводжу найцікавіші, на мою думку, зразки місій організацій та бізнесу, які підкреслюють їх особливість.

Місії громадських організацій (на жаль, не всі коментатори зазначили назву своєї організації)

Центр інформації про права людини: «Ми робимо права людини sexy »(місія ще не затверджена, на стадії обговорення)

Товариство «Гідність»: «Підвищення правової обізнаності та навичок правового самозахисту у державі з правовим та політичним безладом, з надією на те, що десь там на обрії засяє світле майбутнє в образі сталого цивілізованого громадянського суспільства».

Центр права та протидії корупції: «Максимально наблизитися до людей, через яких ухвалюються найкращі рішення та створюються умови для впровадження демократичних перетворень в державі».

Конфедерації вільних профспілок України:«Захищати права людей найманої праці, відстоювати соціальні права громадян та досягнення соціальної справедливості».

Простір толерантності: «Захист людського різноманіття та сприяння його усестороннього прояву».

Забезпечення освітлення виборчого процесу, в разі виявлення значних фальсифікацій — використання доказів для анулювання результатів та за можливості перешкоджання порушенням через оперативне втручання.

Попередження і трансформація насильницьких конфліктів

Місії представників бізнесу

Amazon: «Створити простір, в якому кожен може купити онлайн все, що забажає»

 Google: «Зручно організувати всю інформацію в світі і зробити її доступною і корисною кожному»

YouTube: «Забезпечити швидкий і простий доступ до відео-контенту і надати можливість обмінюватися відео один з одним»

 Twitter: «Миттєво з’єднувати людей всюди»

Apple: «Забезпечити студентів, педагогів, творчих професіоналів по всьому світу кращими персональними комп’ютерами завдяки використанню інноваційних рішень»

Adidas: «Стати кращим спортивним брендом у світі. ніколи не порівнювати кількість з якістю. Спортсмен завжди на першому місці ».

Nike: «Дарувати натхнення і інноваційні рішення кожному атлетові в світі»

Pepsi: «Бути кращою в світі компанією-виробником продуктів харчування, сфокусованої на готових продуктах і напоях. У всьому, що ми робимо, керуватися трьома принципами – чесність, послідовність і справедливість. »

Danone: «Забезпечити якомога більшу кількість людей здоровими продуктами харчування»


Останні публікації цього розділу:

Проблема 21 травня. Легітимний президент чи стан interregnum*?

Напрями безбар’єрності в молодіжній роботі

Що не є форум-театром або культура поваги до авторських методик

Як громадським і благодійним організаціями покращити комунікацію?

Як зупиняти кризи в корені: три рекомендації для донорів

Де і як шукати ідеї для проєктів?

  • Ruslana Rymarska

    Дуже доречна стаття. Дякую!